Intrum palieka Baltijos šalių rinkas. Aktiva finansinė grupė įgyja Baltijos šalių įmones 

Daugiau informacijos > 

Šeši iššūkiai, su kuriais susiduria bankai, teikdami paskolas MVĮ

Dėl neregėto masto skolinimo mažoms ir vidutinėms įmonėms, siekiant jas išlaikyti pandemijos metu, bankai susidūrė su dideliu išieškojimo iššūkiu.

Šiandien pasaulis atrodo visai kitaip nei prieš kelerius metus. Pasaulinė pandemija ir nestabili politinė aplinka sutrikdė Europos ekonomiką ir mokėjimų aplinką, darydama poveikį įvairaus dydžio įmonėms. Ypač jautrios paklausos ir pasiūlos pokyčiams yra MVĮ, kurios, norėdamos vykdyti savo skolinius įsipareigojimus, yra priklausomos nuo gero likvidumo.

Kreditoriai visoje Europoje turi užtikrinti veiksmingą ir jautrų mažoms ir vidutinėms įmonėms (MVĮ) paskolintų lėšų susigrąžinimą. Dėl pandemijos didžioji dalis šių kreditų yra apdrausti valstybės garantija, o tai reiškia, kad valstybės lėšos yra pavojuje.

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduria bankai?

Ištekliai:

Daugelis bankų nebuvo pasiruošę didelėms išieškojimo apimtims. Pastaruoju metu MVĮ įsipareigojimų nevykdymas buvo nedidelis. Todėl daugelis skolintojų neturi pajėgumų valdyti didėjančias neveiksnių paskolų apimtis. Sparčiai reaguoti sudėtinga, tam reikia papildomų specialistų ir investicijų.

Technologijos:

Dėl senųjų sistemų bankams gali būti sudėtinga veiksmingai rinkti duomenis, o norint, kad jie atitiktų šiuolaikinius geriausius savo klasės standartus, reikia didelių investicijų. Esant dideliam paskolų kiekiui, pažangiausių technologijų ir skaitmeninio išieškojimo teikiamas pranašumas yra svarbus veiksnys, lemiantis efektyvumą, klientų kelionę ir pelningumą.

Trukdžiai:

Vadovų laikas, IT ir organizaciniai ištekliai turėtų būti sutelkti į naujų galimybių ieškojimą ir esamų klientų išlaikymą. Norėdami klestėti, bankai turi sutelkti savo produktų inovacijas, skaitmeninimo ir sąnaudų efektyvumo programas į pagrindinę veiklą, o ne blaškytis dėl išieškojimo.

Apimtys:

Priklausomai nuo ekonomikos atsigavimo spartos ir pasaulinės sveikatos krizės posūkių, neveiksnių paskolų lygis gali labai skirtis. Bet kuriuo atveju MVĮ paskolų apimtis yra tokia didelė, kad net ir nedidelis neveiksnių paskolų lygis kelia didelių sunkumų išieškant skolas.

Balansas:

Jei šie iššūkiai nebus tinkamai sprendžiami, jie trumpuoju laikotarpiu turės įtakos banko veiklos rezultatams. Investicijos į specializuotus talentus, duomenis, sistemas ir analitiką taip pat pareikalautų restruktūrizavimo. Istorinė patirtis rodo, kad perdavus paslaugas specializuotam paslaugų teikėjui išieškojimas padidėja bent 10 % - laikui bėgant, tai yra esminis pajamų skirtumas.

Klientų patirtis:

Bankams reikia aukštos kvalifikacijos specialistų ir procesų, kad galėtų dirbti su įmonėmis, susiduriančiomis su visomis aplinkybėmis - nuo sunkumų patiriančių įmonių iki vėl ant kojų stojančių klientų ir kitų, siekiančių išvengti skolų. Įvairios skaitmeninės galimybės ir į klientą orientuotas požiūris yra būtini etikos ir reputacijos požiūriu.

Svarbiausia, kad bankai ir jų partneriai pritaikytų sprendimus konkrečioms aplinkybėms - tai geriausias būdas užtikrinti didesnį lėšų susigrąžinimą ir teigiamą klientų patirtį.
Stanislav Krasnodemskyi, Intrum įmonių susijungimų ir įsigijimų direktorius

Ką galite padaryti, kad sumažintumėte riziką?

Visi šie iššūkiai neigiamai paveiks pelningumą, jei nebus sprendžiami. Svarbu, kad bankai turėtų kvalifikuotus išieškojimo partnerius, galinčius padėti jiems sukurti individualius sprendimus, tinkančius jų portfeliams. Europoje pirmaujanti kreditų valdymo bendrovė Intrum yra pagrindinė MVĮ paskolų aptarnavimo įmonė. Esame pasirengę padėti bankams rasti neveiksnių paskolų sprendimus - nuo aptarnavimo iki portfelio pardavimo ir atskyrimo.

Norėdami pasikalbėti su mumis apie savo reikalavimus, susisiekite naudodami toliau pateiktą formą.