Pokyčiai vieninteliu skambučiu

Andersas Olssonas yra „Intrum“ Švedijos skambučių centro Geteborge komandos vadovas. Jis aiškina, kaip su savo komanda padeda skolų kamuojamiems žmonėms pakeisti gyvenimą.

Andersas neatrodo taip, kaip žmonės įsivaizduoja skolų išieškotojus. Viena vertus, nors komandos vadovu „Intrum“ skambučių centre Geteborge jis dirba penkerius su puse metų, vis dar pats stebisi, kad apskritai dirba šiame sektoriuje.
„Jei kas nors būtų pasakęs, kad galiausiai tapsiu skolų išieškotoju, manau, būčiau tik pasijuokęs, – sako 36 metų švedas. – Tačiau tai ne tik pats sudėtingiausias, bet ir naudingiausios patirties suteikiantis darbas, kurį esu dirbęs, ir taip, kaip iš tiesų atliekame savo darbą, iš esmės skiriasi nuo to, kaip aš tai įsivaizdavau ir kaip tai įsivaizduoja kiti žmonės.“

 

Skolų konsultantai, o ne išieškotojai

A. Olssonas ir jo komanda nėra tipiški šaltakraujai skolų išieškotojai – visų pirma jie vadinami skolų konsultantais.
Andersas palygina šią funkciją su specialisto, į kurį kreipiatės, kai nutinka kas nors negero, darbu. Kaip galite kreiptis į odontologą dėl skaudamo danties, galite kreiptis į „Intrum“ dėl savo skolos, nes „Intrum“ kiekvieną dieną visoje Europoje kalbasi su 50 000 žmonių, turinčių problemų dėl skolų mokėjimo.
Tai daroma remiantis socialinės atsakomybės požiūriu, kuriuo pagrįsta „Intrum“ veikla, tačiau šiame darbe atsispindi ir A. Olssono pardavimo patirtis.
„Įprastas metodas paskambinti kam nors ir užduoti klausimą, ar grąžins skolą, į kurį galima atsakyti tik „taip“ arba „ne“, neveiksmingas. Kai kurie žmonės, su kuriais teko kalbėtis, su savo skolomis gyvena 30 ar 40 metų.
Dažnas jų netgi nėra pasakęs savo šeimai ar draugams, nes finansinės problemos – vis dar tabu, gėdingas dalykas, arba galbūt su jais jau nemaloniai bendravo kita išieškojimo agentūra, taigi kam jiems atsiverti nepažįstamam žmogui kitame laido gale?
Kiekvienas mūsų skambutis turėtų padėti vykdyti misiją pakeisti žmonių požiūrį į tai, kas mes esame ir kaip dirbame. Dirbame, kad įgytume žmonių pasitikėjimą ir kad jie kiekvieną mėnesį grąžintų šiek tiek pinigų,“ – sako Andersas.

 

Nepanašu į televizijos realybės šou

Daugeliui mūsų mintis, kad žmonės metų metus gyvena su skola, yra gąsdinanti ir netgi mistiška. Vis dėlto A. Olssonas aiškina, kad daugumos skolininkų aplinkybės nėra tokios kaip televizijos realybės šou, kuriuose žmonės turi beprotiškų išlaidavimo įpročių ir pirmenybę teikia „Gucci“ batams ar „Harley Davidson“ motociklui, o ne būtiniems dalykams, pavyzdžiui, maistui ar sąskaitoms.
„99,9 % žmonių, apie kuriuos kalbame, nepanašūs į tuos, kurie rodomi realybės šou. Šie žmonės, kuriais rūpinamės, prasiskolinę, tačiau dažnai yra patyrę nesėkmę, praradę darbą, išgyvenę išsiskyrimą, lūžį ar šeimos tragediją. Jie padarė prastą finansinį pasirinkimą ir dabar su tuo gyvena,“ – teigia Andersas.
A. Olssonas visada ragina savo komandos narius liautis nagrinėti skolininkų skaičius ir imti galvoti apie galutinį klientą, su kuriuo jie kalbasi:
„Kai kurie žmonės nesijaudina dėl savo skolų, o kai kurie tiesiog negali apie jas kalbėti. Taigi mes mėginame sužinoti, apie ką jie svajoja – galbūt skola neleidžia persikelti į didesnį butą arba susituokti. Šiaip ar taip, galime padėti jiems pasiekti tikslą.
Labai didžiuojuosi tuo, kaip mes dirbame, kaip vertiname žmones ir kaip rūpinamės savo galutiniais klientais. Tam tikra prasme mes esame mokytojai, psichologai, skatintojai ir pardavėjai, taip pat skolų konsultantai.“
Šis metodas duoda rezultatų. A. Olssonas kalba apie žmones, kurie yra apstulbę ir laimingi dėl to, kaip su jais elgėsi „Intrum“ skambučių centro darbuotojai, ir tai savo ruožtu verčia juos tvirtai pasiryžti grąžinti skolą.

 

Padedame ir įmonėms

Žinoma, lygtyje yra ir kitas nežinomasis. O kaip dėl įmonių, kurioms kažkas skolingas pinigų?
„Dirbdamas pardavimo įmonėje, buvau kitoje barikadų pusėje. Mačiau, kaip netgi mažos skolos gali būti svarbios, kad įmonė išlaikytų darbuotojus ir galėtų tęsti veiklą arba pasisamdyti daugiau žmonių.
Jeigu galime pasiekti, kad skolininkas sumokėtų net gana nedidelę sumą kiekvieną mėnesį, tai gali būti reikšminga tokioms įmonėms.“

 

Jei kamuoja skola, čiupkite telefoną!

Jei A. Olssonas galėtų duoti tik vieną patarimą tiems, kurie turi skolų, jis būtų toks: „Čiupkite telefoną! Žinau, kad gali būti baisu ir galbūt truputį gėda, tačiau mes galime padėti.
Kuo ilgiau lauksite, tuo labiau padėtis blogės. Kuo greičiau paprašysite pagalbos, tuo greičiau galėsime Jums padėti.“